Blog
Vzal si u mostu taxik k Ustrednim laznim, posedel patnact minut v suche pare, pak dalsich deset, potom se s funenim nekolikrat ponoril v ochlazovacim bazenu a zakoncil tuto rozcvicku hodinovym prospanim ve sve kabine na palande. Kura mela zadouci ucinek, a tak kdyz prisel kratce po poledni do kancelare one spedicni firmy na Starem Meste, mel zas hlavu jako zvon. Musel je tam o cosi pozadat a byl pripraven; ze najde pramalo pochopeni. Dopadlo to podle ocekavani. "Zbozi poskozene za dopravy?" "Prave to. " "Samozrejme ze dochazi k poskozeni dopravovaneho zbozi. Vite, kolik tun projde rocne nasima rukama?" Byla to ovsem jen recnicka otazka. Chteli se ho zbavit co mozna nejrychleji, ale uz se zakousl a nepovoli. "Dneska, pri novych dopravnich systemech, vznika skod prirozene uz mene, zato ty, k nimz dojde, jsou nakladnejsi. Kontejnerova doprava . " Martina Becka nezajimala kontejnerova doprava. Chtel vedet, jak to chodilo za dob Svardovych. "Pred sesti lety?" "Ano, nebo i drive. Rekneme v letech sedesat pet, sedesat sest. " "Je naprosto absurdni zadat. na nas; abychom vam na tohle mohli odpovedet. jak uz jsem rekl; dopravni skody byly obvyklejsi ve starych skladistich. Obcas se nejaka bedna rozbila, ale vzdycky. tu bylo pojisteni, ktere eventualni skodu krylo. Jednotlivi skladistni delnici byli jen zridka za to odpovedni. Stavalo se sice, ze nekdo byl propusten, ale to se tykalo nejcasteji dopravniho personalu. Ostatne, nebylo proste mozne se tem nehodam vyhnout. " Martina Becka nezajimalo, zda byl nekdo propusten. Misto toho se vyptaval, zdali se vznikla poskozeni bezne nezaznamenavala, a take kdo byl primo zodpovedny za jejich vznik. Ale samozrejme; skladnik o tom udelal zaznam do deniku. Existuji dosud tyto skladistni zaznamy. Patrne. V tom pripade kde.